FILMY!
DO WSZYSTKICH CHŁOPCÓW, KTÓRYCH KOCHAŁAM
Sekretne listy miłosne nastolatki Lary Jean zostają odkryte i zaczynają siać spustoszenie w jej życiu miłosnym.
Nieśmiała Lara Jean (Lana Condor) pisze listy do chłopców, których darzyła sympatią. To był jej sposób na odreagowanie emocji, ale wkrótce niewinne zapiski na papierze trafiają do adresatów, a życie nastolatki wywraca się do góry nogami. Akcja komedii romantycznej "Do wszystkich chłopców, których kochałam" rozgrywa się w amerykańskiej szkole. Lara Jean, Margot i Kitty to trzy siostry pół-Koreanki, które są wychowywane przez ojca, ponieważ ich mama umarła. Margot właśnie rozstała się z Joshem, ponieważ wyjeżdża na studia do Anglii. Kitty jest najmłodsza, zaś Lara Jean... To wokół niej rozgrywa się fabuła filmu. Dziewczyna napisała 5 listów do chłopaków, w których była zakochana. Nigdy ich jednak nie wysłała. Kiedy okazuje się, że ktoś to za nią zrobił, Lara Jean jest przerażona. Tym bardziej że jeden z listów trafił do byłego chłopaka siostry, Josha. Zdesperowana dziewczyna przypadkowo wciąga w akcję jednego z adresatów, Petera. Lara Jean i Peter zawierają pakt, który pomoże im wyjść cało z sytuacji, a chłopak odzyska byłą dziewczynę, Genevieve. Nie wszystko idzie jednak zgodnie z planem.
DO WSZYSTKICH CHŁOPCOW, KTÓRYCH KOCHAŁAM P.S WCIĄŻ CIĘ KOCHAM
Lara Jean i Peter właśnie oficjalnie ogłaszają, że są parą. Tymczasem na scenę wkracza jeszcze jeden adresat miłosnych listów. Nowy film z serii Do wszystkich chłopców, których kochałam. P.S. Wciąż cię kocham przedstawi dalsze losy głównej bohaterki Lary Jean. W drugiej części dziewczyna wie już, kogo kocha – tworzy z Peterem związek. Jednak młodzi ludzie muszą codziennie zmagać się z przeciwnościami losu oraz emocjonalnymi problemami. Lara ma szansę na piękną pierwszą miłość i razem z Peterem odkrywa smak pierwszego pocałunku i pierwszej prawdziwej randki. Z pojawiającymi się problemami stara się sobie radzić dzięki przyjaciołom – Kitty oraz Margot, koleżance Chris oraz niespodziewanej bratniej duszy – staruszce Stormy. Niebawem jednak w, zdawałoby się, poukładane życie dziewczyna zaczyna wkradać się chaos – a to za sprawą chłopaka z dawnych listów. John ponownie pojawia się na horyzoncie, mącą dziewczynie w głowie. A pewna do tej pory swojej miłości Lara zaczyna zastanawiać się, czy można kochać dwóch chłopców… jednocześnie!
NIE OTWIERAJ OCZU
W obliczu nieznanej, śmiercionośnej siły matka z małymi dziećmi desperacko walczy o przetrwanie. Tajemnicza siła dziesiątkuje światową populację i pewna jest tylko jedna rzecz — gdy to zobaczysz, odbierzesz sobie życie. W tej sytuacji Malorie mierzy się z nieznanym, próbując przy tym ocalić w sobie miłość i nadzieję. Wkrótce musi uciekać z dwójką dzieci w dół zdradliwej rzeki do jedynego miejsca mogącego zapewnić im schronienie. Jednak aby mieć szansę na przeżycie, uciekinierzy muszą odbyć całą dwudniową podróż z zasłoniętymi oczami. W roli głównej występuje nagrodzona Oscarem Sandra Bullock. Towarzyszą jej inne gwiazdy, w tym Trevante Rhodes, Sarah Paulson i John Malkovich. Reżyserką trzymającego w napięciu thrillera "Nie otwieraj oczu" jest laureatka Oscara Susanne Bier.
TO MY
Matka i ojciec spędzają czas z dziećmi w domku na plaży. Wkrótce ich spokój zakłócają nieproszeni goście, którzy nie mają dobrych intencji. Akcja dzieje się we współczesnych czasach w południowej Kalifornii. W filmie zobaczymy m.in. Lupitę Nyong’o w roli Adelaide Wilson, kobiety, która wraca w swe rodzinne strony do domku na plaży, w którym spędziła dzieciństwo. Przyjeżdża tu z mężem (Winston Duke) oraz dziećmi (Shahadi Wright Joseph, Evan Alex), aby odnaleźć letnie wytchnienie. Ścigana przez niewyjaśnione i nierozwiązane traumy z przeszłości oraz dziwaczne zbiegi okoliczności, Adelaide czuje, że paranoja, w której się znalazła, narasta z niepohamowaną siłą. Kobieta czuje, że coś złego spotka jej rodzinę. Po relaksującym dniu na plaży, który spędza z rodziną i przyjaciółmi (Elisabeth Moss, Tim Heidecker, Cali Sheldon, Noelle Sheldon), Adelaide wraca do letniego domu. Kiedy nastaje zmrok, Wilsonowie odkrywają cztery sylwetki stojące na podjeździe: sobowtóry ich rodziny.
KAŻDEGO DNIA
Szesnastoletnia Rhiannon poznaje chłopaka, który powierza jej niezwykłą tajemnicę - każdego dnia budzi się w ciele kogoś innego. Młodzi kochankowie co rano usiłują na nowo siebie nawzajem odnaleźć. 16-letnia Rhiannon pragnie prawdziwej miłości, ale jej związek wystawiany jest na ciągłe próby. Wszystko zmienia się, gdy poznaje chłopaka, który dzieli się z nią niezwykłą tajemnicą. Nastolatek każdego dnia budzi się w ciele kogoś innego. Nie ma wpływu na to, kim będzie nazajutrz, więc stara się nie pozostawiać po sobie śladu w życiorysach innych osób. Jego zasady przestają mieć jednak znaczenie, gdy poznaje Rhiannon. Młodych kochanków łączy niezwykle silne uczucie i przekonanie, że są w stanie pokonać wszelkie przeciwności. Mimo to, pod wpływem pewnych wydarzeń, zaczynają wątpić czy wspólna przyszłość jest możliwa. Ich miłość jest bezgraniczna, lecz czy odważą się podjąć ogromne ryzyko, by pozostać razem?
SERIALE!
DOM Z PAPIERU
Ośmioro zamaskowanych przestępców napada na hiszpańską mennicę narodową. Ich przedstawicielem jest tajemniczy Profesor, który prowadzi negocjacje z policją. Ośmioro zamaskowanych przestępców wdziera się do budynku hiszpańskiej mennicy narodowej, skąd zamierza zrabować niemal dwa i pół miliarda euro. Akcją z zewnątrz kieruje tajemniczy Profesor (Álvaro Morte), który wcześniej przez kilka miesięcy przygotowywał specjalistów z różnych dziedzin do napadu stulecia. Uczestnicy skoku nie znają swoich imion, ze względów bezpieczeństwa zwracają się do siebie, używając pseudonimów zaczerpniętych od nazw światowych miast. Nie mogą również nawiązywać bliższych relacji. Profesor przygotował niezwykle skomplikowany plan, wydaje się brać pod uwagę każdą ewentualność i mieć wszystko dopięte na ostatni guzik, ale nie wszystko przebiega tak jak oczekiwał.
STRENGER THINGS
Podczas powrotu do domu znika dwunastoletni Will Byers. Zaginięcie chłopca jest początkiem dziwnych i niebezpiecznych wydarzeń trapiących prowincjonalne miasteczko. W nocy 6 listopada 1983 r. w Hawkins w stanie Indiana w tajemniczych okolicznościach znika dwunastoletni Will Byers. Jego matka, Joyce, chce za wszelką cenę odnaleźć syna, część mieszkańców uważa jednak, że oszalała. Komendant miejscowej policji, Jim Hopper, rozpoczyna oficjalne śledztwo w sprawie zaginięcia. Następnego dnia w miasteczku pojawia się tajemnicza dziewczynka Eleven (w polskiej wersji: Jedenastka) z nadprzyrodzonymi umiejętnościami, zdająca się posiadać wiedzę na temat tego, gdzie podział się Will. Kiedy mieszkańcy Hawkins zaczną zbliżać się do prawdy, będą musieli zmierzyć się nie tylko ze złowrogą rządową agencją, ale też znacznie bardziej podstępną siłą, która chce zniszczyć ich wszystkich.
OPOWIEDZ MI BAJKĘ
Pierwszy sezon mrocznego serialu, którego scenariusz inspirowany jest najbardziej znanymi bajkami na świecie. Osadzony we współczesnym Nowym Jorku serial, który łączy elementy “Czerwonego Kapturka”, “Jasia i Małgosi” oraz “Trzech małych świnek”, tworząc epicką i przewrotną opowieść o miłości, stracie, chciwości, zemście i morderstwie. Twórcy produkcji biorą na warsztat najbardziej lubiane bajki i zamieniają je w mroczny, psychologiczny thriller. Hannah i Gabe nadal przebywają u matki, przygotowując się do ucieczki z kraju z pieniędzmi. Jednak w domu zjawiają się mężczyźni podający się za agentów FBI. Wkrótce rodzeństwo będzie zmuszone toczyć walkę o życie ze zbirami depczącymi im po piętach. Kayla postanawia zakończyć związek z Nickiem. Jednak obsesja nauczyciela zaczyna wzrastać do niepokojących rozmiarów. Dziewczyna postanawia dowiedzieć się więcej o swoim byłym kochanku. Odkrywa, że może nie być tym, za kogo się podaje. Jordan coraz mocniej zaciska pętle wokół złodziei, którzy stoją za napadem i śmiercią jego ukochanej. Jednak z bycia łowcą wkrótce szybko staje się zwierzyną. Zdecydowanie najsłabszym elementem fabularnym tych odcinków był wątek związany z Kaylą i Nickiem. Po tym, co zaprezentowali wcześniej scenarzyści, myślałem, że ten aspekt pójdzie mocno w stronę mrocznego thrillera, jednak ku mojemu zdziwieniu zawędrował w rejony słabej historii o toksycznej miłości. Sielankowe obrazy miłosnych perypetii rodem ze średnich komedii romantycznych, które po chwili przechodzą w tony młodzieżowego dreszczowca nie za bardzo sprawdzają się wśród reszty wątków produkcji. Ta intryga czasami trzymała się tylko i wyłącznie na dobre słowo i za bardzo rozłaziła się w posadach. Nie ma jakiegoś napięcia, tempa w wprowadzeniu tej opowieści przez twórców. Wszystko jest kliszą wielu podobnych historii, które widzieliśmy do tej pory na ekranie. Samo budowanie nawiązań do bajki o Czerwonym Kapturku, co miało być pewnym oryginalnym elementem w produkcji, jest topornie przekazywane widzowi. Są pewne przesłanki, że ta historia może powrócić na odpowiednie, mroczne tory, gdy Kayla odkrywa, że Nick może podawać się za swojego brata. Jednak w tych odcinkach scenarzyści trochę popsuli ten wątek.
TEEN WOLF
Po ugryzieniu przez wilkołaka zwyczajny nastolatek odkrywa, iż posiada nadnaturalne umiejętności.
Serial opowiada o chłopaku o imieniu Scott McCall, który pewnego dnia za namową swojego najlepszego przyjaciela Stilesa wybiera się do lasu w celu poszukiwania zwłok. Podczas tej przygody zostaje zaatakowany przez wilkołaka. Rozpoczyna to w jego życiu ciąg nietypowych zdarzeń, co sprawi że jego świat zostanie obrócony dosłownie do góry nogami. Odkrywa w sobie różne super moce, z którymi raz radzi sobie lepiej, raz gorzej. Niebywałym plusem okazuje się poznaje pięknej dziewczyny - Allison, w której nieuchronnie się zakochuje. Okazuje się jednak wszystko nie być tak różowe gdy odkrywa, że jej rodzina jest łowcami wilkołaków. To jednak nie koniec kłopotów Scotta. Niewyjaśnione jest ciągle kto go zaatakował i kim jest samiec alfa, ile wspólnego ma z tym Derek Hale i jak poradzić sobie w swoim zwykłym świecie w tak nietypowych okolicznościach.
I NIE BYŁO JUŻ NIKOGO
Dziesięcioro nieznajomych przybywa na wyspę, gdzie ktoś zabija ich jedno po drugim.
Sierpień 1939 roku, Wybrzeże Jurajskie. Dziesięcioro nieznajomych pod różnymi pretekstami zostaje zwabionych na wyspę Soldier Island. Gospodarzami mają tu być państwo Owenowie. Goście wkrótce po przybyciu do posiadłości wysłuchują nagrania z oskarżeniem o popełnione w przeszłości zuchwałe zbrodnie, a następnie zaczynają kolejno ginąć. Zdarzeniom akompaniuje złowieszczy wiersz o "Dziesięciu Murzynkach", który zdaje się być motywem przewodnim mordercy. Niewielka, odizolowana skalista wysepka staje się dla przyjezdnych pułapką bez wyjścia. Współtowarzysze zdają sobie sprawę, iż stali się uczestnikami skrupulatnie zaplanowanej gry, w której stawką jest ich własne życie.